داستان جالب مد آستین وصله دوز
کد خبر: ۲۱۸۷۲۲
تاریخ انتشار: 2021 August 02    -    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
درسال 1930 در ایتالیا مادری همراه با دوپسر خود رومینو 12ساله و جورجیو 7ساله زندکی فقیرانه ای را سپری می‌کرد. رومینو که از همان کودکی مسئولیت خانه را به دوش میکشید، در یک کارگاه شیرینی پزی کار میکرد و تنها با یک کت  اوقات خود را در روزهای سرد زمستانی  سپری میکرد. روزی از روزها قسمت آرنج آستینش در محل کارش سوخت و غصه دنیا برسرش خراب شد...

داستان جالب مد آستین وصله دوز

داستان جالب مد آستین وصله دوزاختصاصی تابناک با تو؛ کت ها همیشه با مد های مختلفی مطابق با طرحهای روز همراه میشوند و باگذشت زمان به اشکال و انواع  گوناگونی به نمایش در می ‌آیند. یکی از این مدها که زیاد با تغییر مواجه نشده استفاده از وصله آستین است که ایده ی فقیران بوده تا در تن ثروتمندان جای گیرد ولی داستان این مد قدیمی چیست؟

وصله آستین توسط جورجیو آرمانی طراح بین المللی و مالک  گران ترین برند جهانی یعنی ARMANI  طراحی شده است.

درسال 1930 در ایتالیا مادری همراه با دوپسر خود رومینو 12ساله و جورجیو 7ساله زندکی فقیرانه ای را سپری می کرد. رومینو  که از همان کودکی مسئولیت خانه را به دوش میکشید، در یک کارگاه شیرینی پزی کار میکرد و تنها با یک کت  اوقات خود را در روزهای سرد زمستانی سپری میکرد. روزی از روزها قسمت آرنج آستینش در محل کارش سوخت و غصه دنیا برسرش خراب شد.

داستان جالب مد آستین وصله دوز

مادرش وصله هایی بر روی قسمت سوخته آستین قرار داد تا محل سوختگی پیدا نشود. رومینو روز بعد با کت وصله دوز به مدرسه رفت ولی در بازگشت از مدرسه گریه امانش را بریده بود. مادر دلیل گریه را پرسید و رومینو در پاسخ گفت که تمام همکلاسی هایش کت را مسخره کرده اند.

جورجیو برادر کوچکتر صحبتهای رومینو را شنید و با همان سن کم به برادرش قول داد و گفت: روزی کاری میکنم که کتت را تمام حاکمان و سلاطین جهان به تن کنند.

بعد از20 سال جورجیو اولین طراح لباس در ایتالیا شناخته شد. او در27سالگی کتی را همراه با وصله های آستین طراحی کرد  و اولین طرح را درسال1957 به  شهردار شهر هدیه داد و تعجب همگان را برانگیخت و  جوایز بسیاری را از آن خود کرد.

تا همین امروز جورجیو به عنوان اولین طراح کت های مردانه که مالک گران ترین برند کت یعنی آرمانی است شناخته میشود و هنوز هم  گران ترین کت در جهان کت ایتالیایی همراه با آستین های وصله دوز به شمار میرود.

داستان جالب مد آستین وصله دوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار